Thursday, December 9, 2010

Baru Ku Tahu!!

7hb Disember 2010 rupa-rupanya adalah tarikh penting.

Tarikh tersebut adalah 1 Hijrah 1432. Tarikh tersebut adalah hari siapnya alat asas simulasi SOL secara 'massive production'. Dan paling penting, apabila aku semak kembali blog ini untuk mencari tarikh bila 'University of Zindaghi' diterbitkan, rupa-rupanya pada 7hb Disember 2009 bermaksud 7hb Disember 2010 bersamaan dengan 1 Hijrah 1432 merupakan ulang tahun pertama pengeluaran produk ilmu yang berasaskan permainan, simulasi atau 'brain teaser' yang menjadi usaha kami di The Finishing Academy of Malaysia Sdn Bhd dalam menyampaikan ilmu secara santai dan menghiburkan.


Berasaskan prinsip Edgar Dale 1969 The Finishing Academy of Malaysia mengorak langkah menggunakan kaedah simulasi, permainan dan 'brain teaser' dalam penyampaian ilmu.

Pelbagai modul, subjek, maklumat dan ilmu dapat diadaptasi dalam program ini malah ianya dapat menjadi pemangkin daya ingatan, aktiviti berkumpulan kakitangan dan pelajar serta slot yang boleh dimasukkan pada hari terakhir sesuatu program latihan sebagai usaha meningkatkan kesan dalam sesuatu program latihan dan pengambilan data kefahaman peserta program. Ini akan meningkatkan R.O.I kepada majikan.

Alat asas simulasi didatangkan dalam pelbagai bentuk bergantung kepada kumpulan sasaran.

Produk yang menggabungkan simulasi, permainan dan 'brain teaser' yang boleh dibuat dimana saja ketika lapang seperti SUDOKU.

Jika kita perhatikan PETA SIMULASI ini, sasaran berada dipuncak lebih tinggi dari bulan dan matahari manakala jalur-jalur merupakan tangga-tangga yang perlu didaki.

























No comments: